Nieuwe branding, zelfde belofte: da’s Waldon!

Ontdek hieronder het verhaal achter Waldon, net zo onderbouwd als onze oplossingen.

15 mei 2024
Team Waldon

AG Health Partner wordt Waldon! Na vijf jaar is het tijd voor een nieuwe naam in een dito jasje. Het hart van onze missie klopt voort. Ze is zelfs nog sterker verankerd in ons DNA. Meer dan ooit maken we werknemerswelzijn strategisch en toegankelijk. Onze nieuwe slogan luidt dan ook: Empower Your Wellbeing. Wat is er dan wel veranderd? Ontdek hier het verhaal achter Waldon, net zo onderbouwd als onze oplossingen.  

Groeien door te leren

In ons vijfjarige bestaan hebben we ons flink ontwikkeld. Hoewel ons team gezamenlijk al veel meer jaren op de teller heeft staan, is navigeren in een jonge organisatie altijd uitdagend.  

Onze bestaansreden was klaar en duidelijk, en die werd steeds maatschappelijk relevanter. Tegelijk was de invulling ervan niet helemaal helder. Het was best uitdagend om alle expertise in ons ecosysteem te stroomlijnen.   

Ook creëerde de oude naam - AG Health Partner - soms foute verwachtingen. Welzijn behoort dan wel tot de kern van gezondheid. Maar qua pure medische begeleiding hebben we even weinig ambitie als pretentie. Dit laten we liever aan de artsen over. We wéten waar onze ware expertise schittert: in welzijn op de werkvloer.  

Groeien ging dus gepaard met groeipijnen. Maar uiteindelijk ook met meer maturiteit. En die rijpheid heeft de zaadjes geplant voor een nieuw tijdperk. AG Health Partner is herboren als Waldon!  

Waarom Waldon?

Onze naam eert het baanbrekende werk van Geoffrey Waldon, een befaamd Brits neuroloog. Door kinderen te observeren, kwam Waldon tot het besef dat het structureren van de fysieke omgeving, leren en ontwikkeling stimuleert. Dit wordt typisch toegepast in de kleuterschool, waar veel wordt geleerd via non-verbale communicatie (met behulp van stickers, verschillende materialen en texturen bijvoorbeeld). 

 De essentie van de Waldon-aanpak is dus 'leren om te leren' in een specifieke setting. Dat idee resoneert sterk met onze ambities voor welzijn op de werkplek. We vergroten actief het bewustzijn over de impact die de werkomgeving heeft op iemands welzijn. Dat zien we als een gedeelde verantwoordelijkheid tussen werkgever en werknemer. Met gedeeld succes als resultaat.  

 Hoe wij deze zienswijze dan hard maken? We bekijken welzijn door een wetenschappelijke, maar optimistische bril. Dat noemen we de Waldon-methode. Deze werkwijze wordt sterk gekleurd door vooruitgangsoptimisme, van strategie tot implementatie. Van moeilijkheid naar mogelijkheid. En van kans naar kantelpunt. Die positieve psychologie is sterker verweven in onze nieuwe merkidentiteit. Want er is geen Waldon zonder well done.    

Ons waardenkompas wijst de weg naar ons doel

Menselijkheid

Uit deze visie destilleerden we de waarden die Waldon vormen. De eerste was meteen geboren: menselijkheid. De klantervaringen klonken unisono: onze emotionele intelligentie en empathie maken het verschil. Digitalisering omarmen we als krachtversterking. Automatiseringen en AI geven ons net meer ruimte voor interpersoonlijke relaties.  

Impact

Een buikgevoel hint, maar de data bevestigt. Waldon handelt altijd vanuit de wetenschap. Die evidence-based benadering is dan ook diepgeworteld in onze merkpersoonlijkheid. Zo werken we steeds strategisch. En nemen we gericht actie. Bij de juiste mensen en op het juiste moment. Alles voor een duurzame impact, telkens opnieuw.  

Optimisme

Door die impact en resultaten wordt Waldon ook gedreven. En dat optimisme werkt ontzettend aanstekelijk. ‘Wat als’ scenario’s zijn hier geen synoniem voor doemdenkerij. Maar wel een uitnodiging voor ons om de lat hoger te leggen. Realistisch optimistisch, zo staan we in het leven.  

Dankzij dit waardenkompas doen we wat we doen. Ons inzetten als de copiloot van HR. Als metgezel van elke medewerker. Met een schatkist aan evidence-based tools en trajecten versterken we menselijk kapitaal, de belangrijkste troefkaart van jouw bedrijf. 

Wat we voor jou kunnen betekenen?

Hou me op de hoogte